Stretchoefeningen deel 2

Maanden geleden kocht ik dit boekje:


Alle patronen worden hier volgens duidelijke tekeningen (na er eerst een paar uur naar te zitten kijken …) uitgelegd. 
Kwestie van meten bij jezelf dus. (Het lijkt ingewikkelder dan het is.)



Gemakkelijkheidshalve zijn alle modellen in stretchstof uit te voeren (er komt nergens een ritssluiting aan te pas).
De uitleg is heel kort en toch redelijk duidelijk.
Na lang kijken zijn we toch eens aan een model begonnen. 

Eigenlijk werkt dat wel, dat boekje. 

Heeft nog iemand al iets uit 'Jurk en zo' gemaakt?



13 opmerkingen:

severien zei

Nee, nog niets uit gemaakt. Zelfs nog geen volwaardig kledingstuk gemaakt... maar het ziet er wel een aanrader uit!

Katrien zei

Ik vind zo'n boekjes vaak een teleurstelling, maar dat jurkje ziet er wel heel leuk uit. Staan er nog veel mooie modellen in? En waar heb je het gevonden?

Michaja zei

Ik ken het boekje niet. Dat geeft dan ook direct antwoord op jouw vraag of ik Noa haar jurk zelf heb gemaakt. Nee dus :) Heb me nog niet gewaagd aan het maken van kinderkleding. Het jurkje heb ik gekocht in Spanje en is van het merk Desigual, wellicht dat je dat kent (www.desigual.com).
Maar om terug te komen op jouw jurk. Ik vind hem erg mooi en ook het stofje erg mooi!
Groetjes Michaja

Unknown zei

Ik heb het boekje via internet gekocht.

Pas de deux zei

Dag, Leuk blog heb je. Ik ga je graag volgen. Ik heb nog hele oude boekjes van Pieke Stuvel in Nederland in de kast staan. Leuk dat ze nog steeds bezig is. Het is heerlijk om af en toe zelf iets te maken. Groeten van Lilian en ik ga je graag volgen.

Grietje zei

Nee hè! Bloggen is zoooo slecht voor mijn portemonnee.....Ik wil dat boekje ook!!!

Unknown zei

@ Grietje: jammer voor je portemonnee: er zijn gelijkaardige boekjes over rokken, verkleedkleren en babyuitzet …
Op een of andere site kan je een deel van haar boekjes inkijken.

Marloes zei

Ik heb gisteren op bol.com het boek ingekeken, maar toch niet besteld, maar het zag er wel erg leuk uit. Er bestaat toch ook een rokjes variant van?
Ik heb nog nooit iets van strechstof gemaakt en het lijkt me erg moeilijk. Nu moet ik zeggen dat ik ook nog nooit een kledingstuk van katoen voor mezelf heb gemaakt, het eerste stuk stof en het patroon liggen al klaar, maar heb alleen nog niet de moed gevonden om te beginnen. Moet ik toch maar eens doen want ik wil ook leren om zo'n leuk jurkje te maken!

Mira zei

Amai, mooi gemaakt! Wil ook zoveel maken maar tijd dat is het probleem ...

Harvest TwentyTen zei

allé seg, zo een beetje lezen hoe het moet en dat dan ineens maken... ferm!!

Unknown zei

Dat zit precies perfect...leuk.

Janina Modaal zei

Ik heb het boekje ook, maar heb er nog nooit iets uit gemaakt.
Jouw geslaagde voorbeeld motiveert me dat eindelijk wél eens te doen :).

Daan zei

Ik kocht vorige week rokken en jurken, volgende week een eerste poging! Leuk!