Ik ben allergisch aan Kerst …

Kerst is mijn ding niet. Te veel fake.

Schoorvoetend sluipen de kerstballen hier wel binnen (kinderen …). 
Zelfs een versierde boom wordt (buiten) getolereerd rond 22 december (kinderen dus …) maar hier verdwijnt alles weer op 26 december! 
Onherroepelijk. (kinderen of niet …)

Doe mij maar frisse bloemen en planten in plaats van die kerstsfeer. (Gun mij mijn (vele) afwijkingen!)
En zwijg over een Witte Kerst!
Ben ik nu echt de enige met een kerst-allergie?

Maar … als ik bij haar kijk smelt ik toch wel weg zeker! Oei!

7 opmerkingen:

Judith zei

Yeah!!!!!!! Nog iemand met een kerst allergie!
Ze verklaren mij altijd voor gek als ik zeg dat ik er niets aan vind. De kerstboom en alle gedoe eromheen. Niets voor mij!

Ik haal elk jaar zo rond 3 januari weer opgelucht adem dat alles weer voorbij is.

Groetjes Judith

Sandra zei

Ik moet toegeven dat ik het ook meer voor de kinderen doe. Maar ik vind al de lichtjes wel gezellig (maar dat doe ik anders ook in deze donkere dagen). De boom zou van mij ook niet echt hoeven of alleszins niet zo'n kanjer :). Geef mij maar het haardvuur.

Groetjes, Sandra.

Oon zei

Nee, hoor. Ik stel die boom en andere versieringen zo lang mogelijk uit. De kinderen zeuren al van vorig weekend om een boom, en morgen ben ik niet thuis en is 'de boom' gepland. Dat het maar rap kerst is.

Unknown zei

Aha, ik ben dus niet de enige die met gekrulde tenen al die kerst-onzin ontduik.

Anoniem zei

Eerlijk gezegd heb ik er ook he-le-maal GEEN ZIN in!!

hotelmama zei

Join the club! Toen onze kinderen kleuters waren ben ik een paar jaar gezwicht voor de druk, niet van de kindjes zelf maar vooral van familie en buren die me het gevoel gaven een slachte mama te zijn als ik niet zo'n opgetuigd ding in huis haalde. Toen het me allemaal teveel werd zijn we met de kerstdagen op skiverlof gegaan, ook om al die verplichte festiviteiten te ontvluchten en nadien is er nooit meer zo'n ding in huis gekomen. Ik zou met plezier winterslapen van nu tot begin januari.

Grietje zei

Ik vind kerst geweldig!
Frutselen met versierngen, alleen die kerstlampjes....ik geloof dat ik daar een allergie voor heb;-)