In een Stoffenwinkel

Kleine Hij (5 jaar) gaat mee.
Want daarna gaan we naar een speeltuin.
Maar eerst dus langs die stoffenwinkel.

'Dit vind ik mooi. 
En datte. En dit. 
Kom eens kijken, lekker zacht. 
Voel eens. Ga je daar een dekentje voor mij van maken?'
Nee. Ik wil geen dekentje maken. Dat wordt geen dekentje meer maar een déken, zo veel stof gaat daar in.
'Kijk eens, moooooi hé.'
Jaa. Laat mama nu even kijken. We zijn zo weg.
Ritsel, ritsel: handjes graaien door de knoopjes.
Kom eens kijken. Zo mooi!

Uiteindelijk gaan we weg.
Met stof voor mij.
Maar ook voor hem.
Die stof vond hij SuperSuperSuperMooi.

Ik zal daar maar een kussentje van maken zeker? Dat was ik wel niet van plan.
Maar ja, hij heeft wel een goede smaak.
En we zijn, ahum, een beetje te lang in de winkel gebleven. 't Is al te laat voor de speeltuin. We moeten grote broer bij de judoles ophalen.

Een kussentje maken dus.



9 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Daar hoop ik ook eens te geraken. Jammer genoeg is Gent een hele eind voor ons...
Maar het kussen is prachtig! Een leuk stofje, hij heeft smaak!

vicarno's mama zei

geweldig, ik heb vandaag met net dezelfde stof een kussenhoesje voor een kersenpitkussen gemaakt voor zieke Vic, die is ook dol op dat stofje!!!
Goede smaak je zoon!

hotelmama zei

Hij heeft wel smaak. Mooi!

Leentje zei

Klinkt als mijn bijna-5jarige...
En hij heeft goed gekozen!

charlotte zei

Nog maar 5 jaar en al stijl(stof) gevoel ! hij heeft geluk met zo een mama als jij. Tof dat je er een kussentje van gemaakt hebt.

groetjes charlotte

De Stoffenkamer zei

Ik hoop dat hij er veel plezier aan beleeft! Leuk om te zien hoe die stukjes stof die hier buiten gaan, omgetoverd worden tot leuke creaties en elk een eigen leven krijgen.

Juffertje Uil zei

Een super leuk kussen. Jouw verhaal is zo herkenbaar.

JoChapeau zei

Zo herkenbaar ! Mijn jongens zeggen tegenwoordig als ik aan een stoffenwinkel moet passeren : "ja, OK, als wij ook een stofje mogen kiezen !".

Guy en Dina zei

hahaha zo herkenbaar!!! Precies mijne 5jarige ;-)